Kun je alles omzetten in een service? Als je om je heen kijkt, zal je zien dat dat precies is wat er gebeurt. Naarmate de veranderingen steeds sneller gaan, kunnen service businessmodellen klanten de nieuwste en beste services leveren zonder dat ze iets hoeven te kopen dat ze al hebben, waardoor de klantrelaties en de levenslange waarde die ze bieden toenemen. Service businessmodellen ontstaan in een oogwenk en je vraagt je af waarom de verschuiving van eigendom naar toegang op dit moment zo snel toeneemt.
Een van de bedrijven die de kunst van een service businessmodel echt onder de knie heeft, is Everphone. Het in Duitsland opgerichte bedrijf begon als een B2C-verhuurbedrijf voor smartphones en is overgestapt naar B2B nadat het de problemen had opgemerkt die bedrijven hadden met hun werktelefoons. Hun aanbod? ‘Phone As A Service’, met eersteklas smartphones met uitgebreide verhuurservice – flexibel, schaalbaar en afgestemd op de behoeften van hun klanten.
In deze sessie van BMI• Inspires zullen Patrick van der Pijl (CEO BMI•) en Bob van der Meij (everphone) de verschuiving van producten naar diensten uitleggen, hoe je een service businessmodel kunt identificeren en ontwerpen en waarom service businessmodellen een alternatief zijn voor de toekomst. Welk bedrijf, welk product dan ook: alles kan worden omgezet in een dienst.
- Datum en tijd: Donderdag 18 november, 16:00-17:00
- Waar: online sessie, deelnemen kan dus overal
- Inschrijven: dat doe je hier >>>