Op 14 & 15 november 2012 organiseerde Kluwer in samenwerking met Business Models Inc. het event ‘Nieuwe Businessmodellen: een boost voor je organisatie en je carrière’.
Rollercoaster
Op de eerste dag gingen de deelnemers aan de slag met business modellen en visuele tools. Patrick van der Pijl en Camilla van den Boom namen de deelnemers mee in een rollercoaster om tot business model innovatie te komen. Aan het eind van de dag werkte Tim Clark, auteur van Business Model You, met de deelnemers aan hun persoonlijke business model. Ook werden er twee innovatieve business cases besproken – van Inshared en KPN.
Vier boeken
Het seminar was gebaseerd op vier boeken waar Business Models Inc. bij betrokken is: Business Model Generatie, Visuele Meetings, Business Model You en Gamestorming. Vanuit het Business Model Canvas breng je je businessmodel in kaart en kun je je businessmodel innoveren. Visuele Meetings en Gamestorming bieden je tools om samen met je team tot innovatieve inzichten te komen en een gemeenschappelijke taal te creëren. Business Model You helpt je om inzicht te krijgen in jouw persoonlijke business model, je rol in het innovatieproces van je organisatie en de toekomst van je organisatie. Op 15 november gaf Tim Clark een eendaagse workshop over Business Model You. Lees hier meer.
Tekst: Kristel Veerman.