Een nieuw businessmodel in de muziekindustrie begint zijn vruchten af te werpen: zangeres Hind financierde haar nieuwe album 'Hind Crosspop' via internet en kwam vorige week met de cd met stip binnen in de Album Top 100. Een succes dus voor Hind, maar ook voor SellaBand: de website waar artiesten funding kunnen verzamelen voor hun nieuwe albums. De fans kunnen zo bepalen of een cd gemaakt wordt of niet.
De cd van Hind is de eerste via SellaBand zelfgefinancierde cd die in de Album Top 100 is gekomen. Hind en haar management doen dit businessmodel uit de doeken tijdens het Business Model Generatie Event op 17 november in Rotterdam. Ook de nieuwe businessmodellen van hotelketen CitizenM, tankstations Tango, telecomaanbieder KPN en het Academisch Ziekenhuis Maastricht worden tijdens het evenement toegelicht door hun bedenkers.Alexander Osterwalder, auteur van de wereldwijde bestseller Business Model Generation, zal de dag inleiden. Hij financierde zijn succesvolle boek ook via steunbetuigers op internet en wist de top 10 van Amazon.com binnen te dringen.
Annemarie van Gaal, zelf als investeerder en oprichter van een uitgeverij in Rusland deskundig in nieuwe business modellen, leidt de dag. Het BMG Event biedt volop inspiratie aan iedereen die het tijd vindt voor nieuwe manieren van zakendoen en samenwerken.
Meer informatie: www.bmgevent.nl