Hoe is Apple zo groot geworden? Door ongelofelijk succesvolle innovaties, maar óók door zijn mensen een heel effectieve werkmoraal bij te brengen.
Toen Huxley Dunsany in 2004 bij Apple ging werken, kreeg hij een lijstje met 11 ‘regels voor succes’. De succesregels zijn een schoolvoorbeeld van gezond verstand, en je kunt je in verbijstering afvragen waarom niet elke organisatie volgens deze principes werkt. Apple was toen nog geen fractie van de megaonderneming die het nu is, maar zijn succes is per definitie mede hier aan te danken.Hier zijn de succesregels:
- Laat het oude los, maak het meest van de toekomst.
- Vertel altijd de waarheid, we horen het slechte nieuws liever eerder dan later.
- Het hoogste niveau van integriteit wordt van je verwacht, vraag het als je twijfelt.
- Leer om een goed zakenmens te zijn, niet alleen een goede verkoper.
- Iedereen veegt de vloer.
- Wees professioneel in je stijl, woorden en follow-up.
- Luister naar de klant, zij snappen het vrijwel altijd.
- Vorm win/win-relaties met onze partners.
- Heb oog voor elkaar, het is goed om informatie te delen.
- Neem jezelf niet al te serieus.
- Heb plezier, anders is het het niet waard.