Voor veel organisaties is luisteren een enorme uitdaging. Klanten verwachten dat organisaties echt luisteren, maar slechts 16 procent van hen ervaart dat...
Hybride werken, in veel organisaties kan het, en veel organisaties overwegen het. Maar dan zijn twee belangrijke vragen: Wat zijn de voordelen van hybride...
Twee op de vijf (38%) organisaties beschikt niet over specifieke KPI’s om op meer productiviteit te sturen. Dit blijkt uit onderzoek van IT-serviceverlener...
Cultuur is een breed begrip, maar er is één eigenschap die we in elke betekenis van het woord tegenkomen: cultuur schrijft voor welk gedrag gewenst is. Cultuur...
‘Leidinggeven aan zelforganisatie’: dat was de titel van een advertentie in mijn socialemediatijdlijn voor een cursus. Dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig....
Genderdiversiteit is een hot topic: in de media lees je bijna wekelijks een artikel over het onderwerp. Ook op de hr-afdelingen van steeds meer organisaties...
Iedere organisatie krijgt te maken met morele vraagstukken, want ieder besluit heeft een moreel aspect in zich. Lang niet overal wordt hieraan bewust of onbewust...
Ik maak graag een onderscheid in drie manieren om naar patronen in organisaties, in de samenleving, tussen mensen te kijken: dimensies, typologieën en grounded...
De kern van sturen op resultaat is het OPME-canvas: Objectives, Progress, Metrics & Estimates. Het is een compleet raamwerk om doelstellingen te ontwikkelen...
Hoe kun je als consultant het gemiddelde ontstijgen? En hoe geef je je praktijk vorm op een dusdanige manier dat je je passie kunt volgen, en tevreden klanten...
Een van de mogelijk grootste onzekerheden die een consultant of adviseur kan hebben is of de klant hem of haar wel relevant en onderscheidend vindt. Zal de klant...
De ideale teamomvang is relatief klein, vier tot zes teamleden wordt ideaal genoemd, maar een team mag zeker niet groter zijn dan tien teamleden. Parker (2003)...