KwaliteitsmanagementHet innovatie succesverhaal van PorscheEr waren eens twee autofabrikanten. De een was succesvol in innovatie, de ander helemaal niet. Het eerste bedrijf is Porsche […]...
KwaliteitsmanagementNico Lemmens: Repliceren van sociaal-wetenschappelijk onderzoek? Laat maarEr is de laatste tijd veel te doen over de problematische repliceerbaarheid van veel sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het betreft een probleem […]...
KwaliteitsmanagementSystems Engineering: klant centraal en blik integraalSystems Engineering is een integrale werkwijze die complexiteit reduceert en integraliteit borgt. Het draagt bij aan en versterkt de kwaliteit […]...
KwaliteitsmanagementKlanten aan je binden via gamesMet ‘gamification’ kun je je doelgroep heel intensief bij je product of dienst betrekken. Hou je wel aan een aantal […]...
KwaliteitsmanagementWerken met ‘Leren veranderen’Het boek ‘Leren Veranderen’ door Léon de Caluwé en Hans Vermaak is al bijna twintig jaar een standaardwerk op het […]...
KwaliteitsmanagementBig Data: u ontkomt er niet aanBig Data is ‘het nieuwe goud’, zo beweren technologie-experts. Waar of niet: u kunt er niet meer om heen. Zo […]...
KwaliteitsmanagementEmiel Kelly: ‘Komt een proces bij de dokter….’ Het wil nog wel eens voorkomen dat ik in organisaties een blokjes-met-pijltjes-beeld van processen zie. Een soort van stappenplan […]...
KwaliteitsmanagementKwaliteit en innovatie: belangrijkste onderscheidende vermogensJarenlang stond bij Nederlandse bedrijven ‘kwaliteit van producten’ eenzaam bovenaan de lijst van manieren om zich te onderscheiden van de […]...
KwaliteitsmanagementGouden Oor Standaard vernieuwdStichting Gouden Oor stimuleert organisaties maximaal te luisteren naar en gehoor te geven aan klanten. Onlangs is de Gouden Oor […]...
Kwaliteitsmanagement10 klassieke tips voor succesvol veranderenVolgens een onderzoek onder senior executives, is maar 54 procent van de verandertrajecten in hun organisaties succesvol. Dat is echt […]...
KwaliteitsmanagementSmart Brains: Wijsheid komt met de jaren – mits je eraan werktWijsheid: wat is dat eigenlijk? En leidt wijsheid vanzelf naar succes? Op zoek naar een antwoord komen we uit bij Thomas Meeks […]...
KwaliteitsmanagementTerugblik 20e Nationaal KwaliteitscongresOp 26 mei vond het jaarlijkse Sigma Kwaliteitscongres plaats. Het was een afwisselende dag met inspirerende plenaire sprekers en een […]...
KwaliteitsmanagementVerdraaide organisaties: ‘Doe wat nodig is. En laat wat niet helpt’‘De accountants en toezichthouders dienen aan te sluiten bij ons, in plaats van dat wij moeten aansluiten bij hun wereld. […]...