Altijd positief zijn, delegeren, een mentor zijn voor het personeel wanneer dat nodig is… Een goede manager weet precies hoe hij leiding moet geven. Dit zijn de 12 karaktereigenschappen die iedere goede manager moet bezitten.
- Denk positief
Onderschat de kracht van positiviteit niet. Beschouw iedere situatie als een leermoment. - Wees eerlijk
Vertel je werknemers altijd de waarheid. - Delegeer
Als goede manager moet je weten wanneer je werknemers het zelf wel afkunnen. Weersta de verleiding om je met elk wissewasje te bemoeien. - Communiceer
Problemen in een bedrijf hebben vaak te maken met slechte communicatie. - Inspireer
Inspireer je werknemers om net zo enthousiast te zijn over het bedrijf als jij dat bent. - Verbind het team
Focus je met z’n allen op de lange termijn. - Zorg voor een goede verhouding tussen werk en privé
Mensen presteren beter als hun leven gebalanceerd en op orde is. - Complimenteer
Een complimentje geeft een boost aan het zelfvertrouwen van werknemers. - Moedig vooruitgang aan
Als medewerkers groeien in hun werk, worden ze productiever. - Waardeer je werknemers
Ook de kleine dingen doen ertoe. - Wees een mentor
Pak de mentorrol op voor het personeel wanneer het nodig is. - Eerlijkheid boven alles
Als je favorieten hebt in je team, zal de rest van het team je dat niet in dankbaarheid afnemen.
Bron: www.entrepreneur.com
Boekentips: