Sinds 1999 wordt in de internationale studie The Conference Board CEO Challenge Survey elk jaar aan CEO's gevraagd wat voor hun organisatie de belangrijkste...
Grofweg iedere vijftien jaar staat er een nieuwe generatie aan de poort bij de bedrijven. Vooral de generatie Y stelt zo haar eigen eisen. Ze hebben nog niet...
Een innovatieve manier om inzicht te krijgen in het dagelijkse leven van de klant, is het maken van een documentaire. Welke waarde vertegenwoordigt een bepaald...
Bij de honderd beste werkgevers van Nederland wordt met name het contact met collega's hoog gewaardeerd. Dit contact wordt beoordeeld met een 7,7 en is...
Druk, druk, druk? Soms is het een kwestie van inschatting: teveel belang toekennen aan plannen, ideeën en bezigheden die de aandacht niet waard zijn....
Om de beste mensen aan te trekken, gooien bedrijven steeds vaker de sabbatical als secundaire arbeidsvoorwaarde in de strijd. Nederland is daarin koploper...
De kritiek op de rol en betekenis van managers zwelt aan, zowel in de media als in de managementliteratuur. Een veelgehoorde stelling: management is overbodig...