VerandermanagementVan waarom naar concreet doel met de verbeterkataEen duidelijk waarom geeft een gevoel van urgentie. Een wij-gevoel, bewerkstelligd door een goede communicatie, nodigt medewerkers uit om aan […]...
Jouw businessDe coachstijl van Jessica KruijssenDe coachstijl van Jessica Kruijssen kun je omschrijven als ‘radicaal waarderend’. ‘Laten we vergroten en versterken wat er wél goed […]...
InnovatieHet mkb AI-proof: zo pak je de uitdagingen aanVolgens Microsoft is de impact van AI te vergelijken met de introductie van de computer in de jaren ’90 en […]...
Jouw businessDe vijf kenmerken van coachingTussen de verschillende soorten van coaching zijn natuurlijk accentverschillen. Maar een aantal generieke kenmerken markeren het vakgebied: resultaatgerichtheid,...
Ingezonden berichtenTweedehands versus nieuwe auto’sHet kopen van een auto is een belangrijke beslissing die veel mensen in hun leven moeten maken. Een van de […]...
OrganisatieBegrijp je angst?Angst blijkt een belangrijke reden om geen melding te maken: de angst niet serieus genomen te worden, niet geloofd te […]...
Jouw businessAls coach ben je zelf het instrumentDe theorieën en technieken uit het boek Dit is coachen van Karsten van Slooten helpen je je coachvaardigheden te ontwikkelen, […]...
HRMVoorkomen is beter dan verzuimen: drie tipsVolgens het CBS lag het verzuim onder medewerkers in het derde kwartaal van 2023 op 4,8 procent. Dat wil zeggen […]...
OrganisatieMacht in relatie tot de vertrouwenspersoonGaat het om uitoefenen van macht, of om het bieden van kracht? Wanneer de rol van de vertrouwenspersoon niet goed […]...
TeammanagementSpanning op de lijn: er is een conflict – openlijk of nietJe bent als team begonnen en hebt alle stappen doorlopen die nodig zijn voor een nieuw team. En dan gaat […]...