KwaliteitsmanagementLuistert u wel?Dagelijks gaan er miljoenen euro’s verloren doordat mensen slecht luisteren. Het probleem is dat iedereen als eerste gehoord en begrepen […]...
KwaliteitsmanagementMartin van Staveren: Meer maakt niet beter?‘Hospitaal moet te veel meten’. Zo luidde de kop van een artikel in NRC, begin dit jaar. De aanleiding was […]...
KwaliteitsmanagementWerken aan excellente klantgerichtheidDe organisatie compleet richten op het creëren van een emotionele connectie met klanten. Hoe doe je dat? En wat zijn de […]...
KwaliteitsmanagementSIPOC als kwaliteitsinstrumentWelke factoren beïnvloeden een proces en wie heeft er allemaal iets mee van doen? Als je dat in kaart gaat brengen, […]...
LeiderschapHebben succesvolle CEO’s gewoon geluk?Topmensen van ondernemingen verdienen vaak gruwelijk veel geld. Zijn ze dat waard?...
InnovatieWaarom R&D geen businessmodel-innovatie isTraditionele Research & Development (R&D) is beperkt in de mogelijkheid om te begrijpen of nieuwe bedrijfsideeën zullen resulteren in waarde...
VerandermanagementBetrouwbaar organiseren als collectieve prestatieRampen zijn geen dingen waar we ervaring mee hebben. Toch zijn betrouwbare organisaties de hele dag door bezig te zorgen dat het onverwachte niet gebeurt....
StrategieWinkelketens, neem een voorbeeld aan VitensPerry Sport, Aktiesport, Vroom & Dreesman, Scapino, Paradigit, DA, Dixons, Miss Etam, Schoenenreus. Een lange lijst van winkelketens die de laatste...
ProjectmanagementWerken met het Program Canvas in de praktijk – 23 maart 2016Het Program Canvas is een nieuwe manier om snel en in dialoog tot de kern van een programma te komen en deze op één A3 te beschrijven. Op 23 maart...
KwaliteitsmanagementJan Jonker: Het Toekomstig Tekort van KwaliteitsdenkenOver versneld organiseren, transitie en leren werken in netwerken....