Veel organisaties en managers staren zich blind op technologie als het over innoveren gaat. Ze vergeten dat zelforganisatie, dienend leiderschap, slimmer...
Dat we in een grote transitieperiode zitten, hoeft geen betoog meer. Althans, niet volgens de sprekers van het Jaarcongres Transitiemanagement van 21 november...
In onze boeken houden wij een pleidooi om in het werk en in onze organisaties ruimte te maken voor de ziel. Vanuit bezieling verbinden mensen zich dieper aan...
Samenwerking is leuk en kan energie geven. In de praktijk blijken samenwerkingen echter ook vaak lastig en taai. De kans op een succesvolle samenwerking wordt...
Een ethiek- en complianceprogramma is een soort veiligheidsklep: het laat overdruk ontsnappen uit een complex systeem. Zo’n programma bestaat uit samenhangende...
Het vertellen van narratieven of verhalen is mensen eigen. Mensen vertellen verhalen om hun leven te duiden, maar ook om aandacht te vragen voor problemen...
De Waardepropositie is de reden dat klanten het ene bedrijf boven het andere verkiezen. Zij lost een klantprobleem op of voorziet in een klantbehoefte. Elke...
Onlangs verscheen de derde en geheel herziene editie van Leren veranderen, exact twintig jaar nadat Léon de Caluwé en Hans Vermaak het boek voor het eerst...