Bij veranderen denken we vaak vooral aan versnellen. Veranderexpert Arend Ardon pleit juist voor vertragen. ‘Hollend herhalen we het verleden. We vallen...
Softwarereuzen hebben ervaringen voor consumenten drastisch veranderd. In plaats van het maken van eenmalige kosten voor eeuwigdurende pc-beveiliging,...
Het verschil tussen dienstverleners is vooraf moeilijk te zien: in de perceptie is het al snel allemaal hetzelfde. Dat legt de lat juist voor hén steeds hoger....
Laat me je een vraag stellen: voor wie werk jij? Voor de organisatie, voor de klant, voor de aandeelhouder of … voor jezelf? Je zult toegeven dat je – uiteindelijk...
Door mijn werk als consultant kom ik regelmatig bij verschillende organisaties over de vloer. Ik zie en voel de worsteling van leidinggevenden om meer grip...
Google het woord "risicomanagement" en je vindt een keur aan definities. Een rode draad is wel de vaak wat negatieve lading van het woord risicomanagement,...
September is begonnen en dat betekent dat de derde periode van dit jaar van start is gegaan. Dit betekent ook dat het belonen van personeel tijdens de jaarlijkse...
Tegen de maatschappelijke trend in scoort Nederland steeds slechter op het gebied van psychologische veiligheid: je vrij voelen om je te uiten. Van 66 % veilig...
Luis in de pels van wollige managementtaal, columniste Japke-d. Bouma, was er onlangs zeer stellig over in een van haar columns. Thuiswerken zal nooit de norm...