Ingezonden berichtenRetouren managen binnen je bedrijf? Lees hier hoeEen goed retourproces verlaagt niet alleen kosten; het bouwt merkvertrouwen op. Klanten beslissen steeds vaker pas na een eerste aankoop […]...
VerandermanagementVerdeeld verbondenEen serie van en over De Veranderfilosoof In mijn boek ‘De Veranderfilosoof’ ben ik op zoek gegaan naar de kern […]...
LeiderschapIvo Brughmans’ brede begrip van polarisatie: ‘Het is dezelfde mix van verlangen, zorg en angst die ons allen drijft’Op de werkvloer hebben we met tig tegenstellingen te maken en als je niet oppast begraven mensen zich in hun […]...
LeiderschapDe liefde als wenkend en uitnodigend perspectiefDe liefde is de kernwaarde die het meest besproken en beschreven is. Niet alleen in de filosofie, maar ook in […]...
CoachingHoe je 4 cruciale elementen van veilige hechting bepaalt om succes te voorspellenVeilige hechting bepaalt meer dan je lief is. Niet alleen hoe je je voelt in relaties, maar ook hoe je functioneert […]...
HRMKwart medewerkers voelt zich een nummer door omvang organisatie12 procent van de organisaties doet niets om dit vertrouwen te versterken Een kwart van de medewerkers geeft aan dat […]...
CoachingEthisch vraagstuk: wat staat er onder druk?Zodra we tegen een ethisch vraagstuk aanlopen, puzzelen we op een vraag waarvan het antwoord niet zonder meer te geven […]...
CoachingWaarom is diversiteit belangrijk voor supervisie?Wie professioneel wil begeleiden, moet verschillen én overeenkomsten (h)erkennen. Diversiteit vormt een essentieel onderdeel van de grondhouding van...
Over onsTop 10: best gelezen in april op Boom ManagementHet is 1 mei, de dag van de arbeid. Maar ook tijd om te kijken naar de best gelezen artikelen […]...
VerandermanagementHet emotionele ongemak van de leider (Longread)In deze bijdrage uit M&O, het Tijdschrift voor Management & Organisatie laten Reinier Mak, Bianca Groot en Ellen van den […]...