Wat vertellen jouw medewerkers op een verjaardagsfeestje over hun werk? Vernietigen ze daarmee alle peperdure marketingcampagnes? Of zorgen ze dat die campagnes overbodig zijn door hun enthousiasme?
De grootste klant die ik ooit heb binnengehaald, had ik te danken aan een verjaardagsfeest waar ik zelf niet bij was. Een doorverwijzing van een vriend van de opdrachtgever bleek de bron van het contact en de basis voor een lange relatie met mijn toenmalige communicatiebureau. Elk weekend zijn er in ons land vele verjaardagsfeestjes waar je bekende en minder bekende mensen ontmoet. Een kruispunt van verschillende netwerken van familie, studievrienden en buren. En wat doen wij op typisch Nederlandse verjaardagsfeestjes? Borreltje, hapje en kletsen, praten, roddelen. Favoriete gespreksonderwerpen die de revue passeren zijn veelal sport, kinderen, sport van de kinderen, beetje zeuren over de politiek en…. het werk.
Lees de hele blog van Glenn van der Burg.