To-do lijstjes kent iedereen. Als je samenwerkt komen ze echter niet altijd even strak overeen, verantwoordelijkheden zijn vaak onduidelijk. Een nieuwe online samenwerkingstool moet daarin verandering brengen.
Van softwareontwikkelaars tot marketingmanagers, iedereen kent de bekende to-do-lijstjes. Deze worden pas ingewikkeld als je binnen één project samenwerkt met meerdere mensen aan een gezamenlijk einddoel. Dan heeft iedereen zijn eigen lijstje en is het overzicht snel kwijt.
ToDo
Speciaal voor deze grote groep mensen lanceert Projectplace vandaag een gratis (beta) versie van hun online samenwerkingstool. ToDo maakt het voor iedereen mogelijk om in één oogopslag te zien wie, waar verantwoordelijk voor is en wat de stand van zaken is.
Samenwerken
De tool is er speciaal voor de kleinere projecten, waar iedereen in het dagelijkse leven mee te maken heeft. Binnen deze gratis tool is het mogelijk om één team van maximaal vijf gebruikers te laten samenwerken. Voor grotere projecten is er ToDo pro, waarvoor je een klein maandelijks bedrag gebruikt.
Geeltjes
In ToDo wordt gebruik gemaakt van Kanbanborden, te vergelijken met een muur waarop drie kolommen zijn getekend: gepland, bezig en afgerond. Daaronder zie je vaak rijen met geeltjes die allemaal afzonderlijke taken voorstellen. In ToDo zijn deze Kanbanborden gedigitaliseerd waardoor de planningen van projecten altijd helder zijn én overal en altijd beschikbaar. Zo weet je 24/7 wie wat moet doen, wie waar mee bezig is en of er al resultaten zijn behaald.
Dropbox
Verder is de tool geïntegreerd met Dropbox en Google Drive, zodat alle documenten in één omgeving staan en deze makkelijk kunnen worden gedeeld. Stel je wil de tekst voor de uitnodiging nog eens laten nalezen door een ‘teamgenoot’; dan is het document zo gedeeld. Hij of zij kan dan ook in datzelfde document ook direct aanpassingen doen. Zo verminder je ook de kans om met foute versies te werken. ToDo heeft daarnaast allerlei sociale features, waardoor je direct op iemands actie kan reageren en resultaten kan ‘liken’.