Bijna niets is zo duur en ontwrichtend als goede, getalenteerde medewerkers die ontslag nemen. Domme fouten van bedrijven staan vaak aan de wieg ervan....
Professionele dienstverleners werken meestal op uurtje-factuurtjebasis. Dat kan lucratief zijn maar heeft een keerzijde: om je omzet te vergoten heb je...
Waar gebeurd. Nadat een IT-bedrijf voor de vierde keer op rij een grote deal was kwijtgeraakt aan een concurrent, wilde de CEO weten wat er steeds misging....
Uw eigen medewerkers zijn nog steeds de belangrijkste risicofactor. De cybersecurityrisico’s groeien exponentieel, naarmate de (mobiele) digitaliseringsgraad...
Regelmatig krijg ik de vraag of de aanpak die ik in mijn boek Strategie = Executie propageer nu gezien moet worden als hard of zacht. Geen van beide, is dan mijn...
Om effectief om te kunnen gaan met risico’s is iets van een risicodossier wel handig. Het hoeft niet meer te zijn dan een actielijstje met aandachtspunten....
Het eerste wat de meeste mensen doen als ze het woord ‘visie’ in een businesscontext horen, is gapen. Dat komt omdat de meeste visies vaag zijn, onduidelijk...
De boeken 'Strategie = Executie' van Jacques Pijl en 'Management in Singularity' van Tjeu Blommaert, Stephan van den Broek en Erik Kolthof kunnen 'Managementboek...