Een merk is meer dan alleen een USP voor een specifieke product-marktcombinatie. Aan de traditionele manier van het bouwen van merken dient een nieuwe dimensie...
Het zelfstandig ondernemerschap is voor velen een sprong in het diepe en brengt daarom best wat uitdagingen met zich mee. Je bent niet vanaf dag één succesvol....
Big data zijn in de ogen van velen even waardevol als goud en olie. Maar ook al zitten organisaties boven op een goudmijn of oliebron, ze weten die vaak niet te...
Met dit nieuwe boek Leren interveniëren in Verwaarloosde organisaties wil ik kennis en ervaring doorgeven van het werken aan herstel van verwaarloosde...
“Ons handelen moet niet gestuurd worden door de mogelijke risico's.” Deze quote ontving ik onlangs van een hooggeleerde persoon in m’n mailbox, naar...
Een paar maanden geleden was het volop in het nieuws: voedingsmiddelenbedrijf Heinz deed een overnamebod op Unilever en een Amerikaanse verffabrikant wilde...
In 2050 is al het poolijs gesmolten en drijft er meer plastic in de zee dan er vis zwemt. Er is geen ontkomen aan: disruptief andere manieren van produceren, transporteren...
Het is geen exacte wetenschap om vast te stellen of een innovatiemogelijkheid op één lijn ligt met de bestaande prioriteiten van een business. Dat neemt...
Als een bedrijfstak transformeert, associëren we dat meestal met de komst van een nieuwe technologie. Dat klopt echter niet: weliswaar gaan transformaties...
In 2012 werd Milos Labovic genomineerd voor ‘Beste Lobbyist van Brussel’. Hij verloor de strijd met twee stemmen (400 vs. 402). In ‘EU superlobby - Winnen...
Als organisatie wil je graag dat je medewerkers je positief onder de aandacht brengen op sociale media. De realiteit is dat zij dat vaker niet doen dan wel. Hoe...
Bij gestructureerde probleemoplossing wordt associatief, snelle-oplossingdenken aangevuld met een meer bewuste aanpak. Door logisch redeneren worden...