Denk aan geleverde waarde als klantenbenefits (voordelen) die worden gecreëerd door ‘bundels’ van diensten of producten. Het vermogen om uitzonderlijke...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Kanalen en klantrelaties omvatten samen het vijf-fasenmarketingproces waarin een onderneming haar waardeproposities communiceert, verkoopt en levert,...
Op dit moment kenmerkt de inhuurmarkt zich niet door transparantie. Marges, tarieven en kostprijzen worden bijvoorbeeld vaker niet dan wel gedeeld binnen...
Kun je strategie en executie uit elkaar halen? Nee, moderne strategie-executie vraagt om een sterke interactie tussen strategie en executie. Maar ze eisen...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Bekende voetballers als Cruijff en Van Basten staan te boek als succesvol, omdat zij tweebenige voetballers waren. Voetballers die acties met beide benen...
Managers realiseren zich niet welke data hun bedrijf allemaal aan het collecteren is. En ze vragen zich ook niet af wie dat besloten heeft en waarom. Online...
Het is zo’n eenvoudige vraag, waarop heel veel antwoorden mogelijk zijn: “Welk model voor risicomanagement kan ik het beste toepassen?” Veel antwoorden,...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Waarden kunnen verschillende vormen aannemen, net als waardecreatie. Het kunnen tastbare dingen zijn, zoals producten, maar ook ontastbare dingen zoals...
Historisch gezien kwamen aspecten van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) naar voren in de middeleeuwse ridderlijkheid en in het kloosterleven...
De basis onder MVO is een juiste balans tussen People, Planet en Profit, ofwel tussen de sociale, de milieu- en de economische aspecten (Bergmans, 2003)....