Het verschil tussen het overtreffen en het overstijgen van de verwachtingen van klanten komt goed tot uitdrukking in de driefactortheorie en het bijbehorende...
De strategiearchitectuur is toegespitst op het ontwerpen van nieuwe strategieën en het analyseren van bestaande. De strategiearchitectuur is ontwikkeld...
De achterliggende gedachte bij integraal risicomanagement is dat iedere onderneming bestaat om waarde te creëren voor haar aandeelhouders en overige...
Vanaf het moment dat ik aan de slag mocht gaan met het fenomeen ‘zelfsturende teams’ maakte ik me zorgen over de onzorgvuldige wijze waarop organisaties,...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Van netwerken bestaat een hardnekkig beeld dat ze zichzelf vormgeven en zich niet laat organiseren. Het kan juist wel degelijk! Met spelregels, leiderschap...
Denk aan geleverde waarde als klantenbenefits (voordelen) die worden gecreëerd door ‘bundels’ van diensten of producten. Het vermogen om uitzonderlijke...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Kanalen en klantrelaties omvatten samen het vijf-fasenmarketingproces waarin een onderneming haar waardeproposities communiceert, verkoopt en levert,...
Op dit moment kenmerkt de inhuurmarkt zich niet door transparantie. Marges, tarieven en kostprijzen worden bijvoorbeeld vaker niet dan wel gedeeld binnen...
Kun je strategie en executie uit elkaar halen? Nee, moderne strategie-executie vraagt om een sterke interactie tussen strategie en executie. Maar ze eisen...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...