Een conflict op zichzelf hoeft niet verkeerd te zijn, want het kan kansen bieden in organisaties. Maar dan moet er wel minder handelingsverlegenheid zijn....
Onderhandelen is een gesprek tussen twee of meer partijen die (ogenschijnlijk) tegengestelde belangen tot een oplossing willen brengen. Wederzijdse afhankelijkheid...
Gastvrijheid wordt vaak ervaren als het warme en welkome gevoel dat je krijgt als je een bedrijf binnenkomt, maar het is veel meer dan dat. Het gaat om de totaalbeleving,...
De customer journey map is een visuele presentatie van alle contactmomenten die een klant met de organisatie heeft. Het geeft inzicht in hoe de klant het gehele...
Het instroom-, doorstroom- en uitstroomproces (IDU-proces) start bij de HR-afdeling en vormt een rode draad in de dagelijkse werkzaamheden van de HR-afdeling....
De klantwaardecreatiestrategie bepaalt uiteindelijk hoe de organisatie er van binnen uitziet. Dat houdt in dat de structuur, de cultuur, de competenties...
Enig idee hoe vaak je onderhandelt? Per dag, per week, per jaar? Onderhandelen wordt vaak geassocieerd met grote en zwaarwichtige thema’s, zoals internationale...
Door snelle ontwikkelingen in technologie en communicatie wordt het makkelijker voor bedrijven om een markt te betreden. We spreken van disruptie als een...
SnappCar was live, de verhuurders begonnen zich aan te melden en de huurders schreven zich ook langzaamaan in op ons platform. In ons kantoortje van 3 bij 4 meter...
Werken aan strategie als startpunt van verandering. Een strategie die werkt, kenmerkt zich door bewuste, onderbouwde en scherpe keuzes. Maar een briljante...
Charlotte Extercatte is te gast in ‘De duurzame podcast’ om met Nick van Moerkerk en Thijs Lindhout in gesprek te gaan over haar missie om van medewerkers...
Bedrijfsvoering, waar hebben we het dan over? Er zijn verschillende omschrijvingen in omloop. Wij kiezen voor: alle processen gericht op de sturing en ondersteuning...