De steun van stakeholders is van groot belang om strategische doelstellingen te realiseren. Niet voor niets werken steeds meer grote organisaties aan het...
Met veel mensen in kleine vergaderruimtes zitten, geen eigen bureau meer hebben en minder gemakkelijke kleding kunnen dragen: na twee jaar thuiswerken kan...
Als je beter snapt wat klanten nodig hebben omdat je goed luistert, zorgt dat voor erkenning, een hechtere band, een waardevollere relatie, opheldering en...
Voor we echt aan het werk gaan, is het belangrijk enkele misverstanden over gelukkig werken nog even kort te benoemen en te ontkrachten. Dit gebeurt aan de hand...
Mislukkingen kunnen vermeden worden, maar dat betekent niet dat een adviseur kan verwachten dat elk afzonderlijk project resulteert in een belangrijke...
Dat mannen vaak een hoger salaris ontvangen dan vrouwen in dezelfde functie, komt volgens een flink aandeel van de mannen doordat het mannelijke geslacht...
Adviseurs en consultants kunnen zich bij hun klanten onderscheiden door het ontwerpen én toepassen van een effectief, maar ook creatief consultingproces....
Voor veel organisaties is luisteren een enorme uitdaging. Klanten verwachten dat organisaties echt luisteren, maar slechts 16 procent van hen ervaart dat...
Hybride werken, in veel organisaties kan het, en veel organisaties overwegen het. Maar dan zijn twee belangrijke vragen: Wat zijn de voordelen van hybride...
Twee op de vijf (38%) organisaties beschikt niet over specifieke KPI’s om op meer productiviteit te sturen. Dit blijkt uit onderzoek van IT-serviceverlener...
Cultuur is een breed begrip, maar er is één eigenschap die we in elke betekenis van het woord tegenkomen: cultuur schrijft voor welk gedrag gewenst is. Cultuur...
‘Leidinggeven aan zelforganisatie’: dat was de titel van een advertentie in mijn socialemediatijdlijn voor een cursus. Dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig....