Er zijn vele definities van leiderschap. Wellicht zijn er evenveel definities als onderzoekers die dit fenomeen bestuderen. ‘There are almost as many...
Kijk eens in je agenda. Hoeveel procent van je werkuren zit je in overleg? Gemiddeld blijkt dat een professional in Nederland ongeveer de helft van de werkweek...
De besmettingen lopen weer drastisch op in Nederland. Hierdoor wordt het langzaam maar zeker toch weer de norm om thuis te gaan werken in plaats van op kantoor,...
Het is niet zelden dat topsport en managementvaardigheden met elkaar vergeleken worden. Zo ook in het boek Topteams van Katja Staartjes en Menno Boermans....
Het stellen van prioriteiten bij het plannen en uitvoeren van werkzaamheden is van net zo groot belang als taken delegeren als de situatie dat vereist. Dat...
De k v i is voor het team de belangrijkste indicator om te achterhalen of ze waarde genereren. De k v i is één getal, gevisualiseerd in een trendlijn, die de relatie...
Ben je manager van een bedrijf, dan staat de organisatie op nummer 1 en doe je er alles aan de kwaliteit van je werknemers optimaal te benutten. Daar komen innovatieve...
Als je wilt dat mensen verantwoordelijkheid nemen, is het zaak dat doelen, verwachtingen en uitgangspunten helder zijn geformuleerd. Geen zelfsturing...