Slechts 27 procent van de medewerkers in Amerikaanse bedrijven is gepassioneerd aan het werk. Dat kostte het bedrijfsleven in 2005 300 miljard dollar.
Slechts 27 procent van de medewerkers in Amerikaanse bedrijven is gepassioneerd aan het werk. Dat kostte het bedrijfsleven in 2005 300 miljard dollar. Dat blijkt uit onderzoek van het Gallup Management Journal, dat gepresenteerd werd op het jaarlijkse congres van de Foundation for European Leadership. Joseph Jaworski zei dat het de hoogste tijd wordt voor een nieuwe vorm van leiderschap dat het potentieel van medewerkers meer kan benutten. “Bureaucratie en hiërarchie creëren vooral een cultuur van angst. Angst om fouten te maken, angst om hardop te denken wat je vindt. Je kunt geen passie en betrokkenheid bereiken als je medewerkers controleert en als kostenpost benaderd. We zijn onderdeel van het systeem, dus als we willen dat ons bedrijf verandert, moeten we zelf veranderen.” Zie ook: www.slce.org/books.asp?id=38 en www.businessissues.nl//index.asp?Rubriekid=3161.