Hoe zorg je ervoor dat je meer aandacht krijgt op social media? Regel 1: hou op met het zo hard te proberen. En: videomarketing is de toekomst.
Misan Harriman is de oprichter van WhatWe Seee, een platform voor viral content dat maandelijks door 100 miljoen mensen wordt bezocht – en zijn Facebook-pagina door bijna 700.000 mensen. Laten we aannemen dat Harriman – zijn bedrijf bestaat nog steeds alleen uit hemzelf en zijn laptop – snapt hoe je aandacht genereert op internet. Zijn centrale boodschap: bedrijven hoeven niet gigantische bedragen te besteden en peperdure bureaus in te schakelen om online mooie dingen te bereiken. En er hoeft ook geen hele berg strategie achter te zitten. Dit zijn Harriman’s lessen.Drie dingen die je NOOIT moet doen
- Verkopen. Een focus op verkopen werkt online averechts. Focus in plaats daarvan op de content en je zult meer verkopen.
- Pushen. Nooit doen: je social-mediapagina’s alleen maar gebruiken om mensen naar je website te lokken. Mensen haten dat, het gaat niet werken.
- Slijmen. Wees nooit kruiperig, ga nooit trendvolgertje spelen en creëer nooit content omdat je denkt dat mensen die leuk vinden. Stroop smeren en proberen om mensen te pleasen is het begin van het eind.
Drie dingen die je ALTIJD moet doen
- Video’s publiceren. Videomarketing is de toekomst. Ook mobiel. Gewoon gisteren mee beginnen.
- Bezeten zijn door kwaliteit. Iedereen creëert content in dit tijdperk, van verveelde huisvrouwen tot prijswinnende filmmakers. Je zult echt met goed spul moeten komen om boven het gekrakeel uit te komen. Wees een controlfreak op het gebied van kwaliteit.
- Engageren. Als content koning is en distributie (je social-mediakanalen) koningin, is engagement God. Je aantal shares, @’s, likes en reacties zijn de barometer die aangeeft hoe betrokken mensen zijn.