Een aantal jaar geleden had ik het genoegen Arko van Brakel te ontmoeten tijdens de studie Nextmarketeer. Al snel raakte ik onder de indruk van de bevlogen manier waarmee hij van Nederland het meest ondernemende land van de wereld wil maken. Op inspirerende wijze maakte hij mij deelgenoot van zijn passie; ondernemen.
Dezelfde bevlogenheid voel ik bij het lezen van zijn nieuwe boek “Ondernemen met impact“. Arko stelt zich kwetsbaar op in deze pageturner, die leest als een spannend jongensboek. De hotelinspecteur en internetondernemer van weleer vertelt over zijn grootste successen en mislukkingen. Hij geeft ons zijn visie op de toekomst. Rode draad hierbij is vernieuwend leiderschap. Leiderschap dat faciliteert in plaats van controleert.
Je leest over het belang van een innovatieve cultuur bij het bouwen van een toekomstbestendige organisatie. Een organisatie die niet alleen snel inspeelt op de continue veranderingen, maar ook oog heeft om de wereld beter achter te laten voor de generaties na ons. “En dit is geen wereld waar de brandweer ruzie maakt over de temperatuur van het vuur en de commandant zich afvraagt of de juiste processen van het uitrollen van de slang wel zijn gevolgd”.
Nee, het is tijd voor een slimmere manier van organiseren en om te ondernemen met impact!
Door: Age Yska