Eens in de zoveel tijd verschijnt er een boek waarvan je vóór het lezen al weet: dit gaat het verschil maken voor mij en mijn doelgroepen. Wij zijn ervan overtuigd dat Online invloed er zo een is. Bas Wouters en Joris Groen onthullen hierin hoe je met bewezen gedragspsychologie een flinke boost geeft aan de resultaten van je website, app of online campagne.
Elke beleidsmaker, communicatieadviseur of webbouwer weet het: de meeste websitebezoekers, app-downloaders en e-mailontvangers doen niet wat de makers willen. En dat kan knap frustrerend zijn, zeker als je met goed doordacht beleid het verschil wil maken of een kostbare campagne hebt opgezet. Maar we weten ook dat het toepassen van gedragspsychologie daarbij van grote invloed kan zijn. Denk maar aan de resultaten die DUO boekte toen de overheid studenten wilde stimuleren om niet op de automatische piloot het maximale bedrag te lenen. Dankzij een subtiele aanpassing van het keuzeformulier daalde het percentage studenten dat voor dat maximale leenbedrag koos in twee jaar van 68 procent naar 11. Of neem de beroemde case van de Britse belastingdienst. Die paste één zinnetje aan in een brief waarin ze belastingbetalers vroeg om alsnog hun belasting te betalen. Tot op de dag van vandaag heeft de dienst met dat ene zinnetje 5,4 miljard Britse pond aan extra belastinggeld geïnd. In beide voorbeelden ging het om kleine – en relatief zéér goedkope – aanpassingen met een enorm effect. En dat allemaal door het aanspreken van het instinctieve brein van de doelgroep: precies waar Wouters en Groen je in Online invloed alles over leren.Wetenschap en praktijk
Wouters is ondernemer en overtuigingsexpert. Nadat hij met zijn online activiteiten een miljoenenomzet genereerde, richtte hij als Cialdini Method Certified Trainer én BJ Fogg Certified Tiny Habits-coach (de enige ter wereld) Onlineinvloed.nl op. Groen is psycholoog en user experience designer. Hij verbeterde de resultaten van honderden websites, webshops, apps en online campagnes voor onder andere Alibaba, KLM, Mercedes-Benz, Bol.com en Booking.com.Gratis webinar (eenmalig)
Ontdek als eerste de geheimen van Online invloed Online invloed wordt gelanceerd tijdens een eenmalig webinar met Bas Wouters en Joris Groen.- Donderdag 23 april
- 15.00 – 16.00 uur
- Gratis