Bedrijven beseffen steeds beter dat de klant centraal hoort te staan. Welke merken winnen op 10 mei 2012 een Customer Centric DNA Award?
Vorig jaar hebben TNS NIPO en BearingPoint voor het eerst de customer centricity van een groot aantal Nederlandse bedrijven gemeten. Die resultaten vergeleken we met de resultaten van dit jaar. En wat blijkt. Nederlandse bedrijven zijn het afgelopen jaar – gemiddeld genomen – duidelijk klantgerichter geworden.Presentatie
Op 10 mei 2012 presenteren BearingPoint Consulting en TNS NIPO de resultaten van het onderzoek tijdens de tweede editie van de Customer Centric DNA Awards. Als basis voor de ranking vroeg TNS NIPO in totaal 9.000 consumenten naar hun ervaringen met de klantgerichtheid van toonaangevende bedrijven in maar liefst tien verschillende sectoren.
Er is veel ten goede veranderd in 2012. De hoogste overall score is ook dit jaar voor een bank, maar alle sectoren – op de energiebranche na – presteerden beter op klantgerichtheid dan in 2011. De branche die gemiddeld het beste scoort is online retail.
Bron en meer informatie: TNS NIPO.
Leestips over klantgerichtheid
– Integraal klachtenmanagement. Inspiratiebron voor klantloyaliteit, merkreputatie en kwaliteitsverbetering.