Management Impact heeft samen met Orenda en Next2Company Het Nationaal Onderzoek naar Purpose in Organisaties uitgezet. Doel van dit onderzoek is om de obstakels waar organisaties tegenaan lopen in de transitie van ‘profit’ naar ‘purpose’ in kaart te brengen.
Steeds meer organisaties zijn op zoek naar hoe zij een positieve bijdrage kunnen leveren aan het welzijn van mens en milieu. Bijvoorbeeld door te werken vanuit purpose of door nieuwe business- of aansturingsmodellen te implementeren. Deze transitie valt in de praktijk echter vaak niet mee! Door het Nationaal Onderzoek naar Purpose in Organisaties brengen we in kaart waar de obstakels zitten en wat we van elkaar kunnen leren bij het oplossen ervan. Door mee te doen aan het onderzoek help je om tot een gezamenlijke kennisontwikkeling te komen over de transitie van profit naar purpose.Wat gaan we met de resultaten doen?
De resultaten worden uitgegeven in de vorm van een digitaal magazine. Hierin wordt beschreven wat ervoor nodig is om een purpose-gedreven organisatie te bouwen op het gebied van gedrag, cultuur, leiderschap en systemen. Omdat we het belangrijk vinden dat zoveel mogelijk organisaties de transitie van ‘profit’ naar ‘purpose’ gaan maken, is dit magazine voor iedereen gratis beschikbaar. Wil je de resultaten ontvangen? Meld je je dan aan via de website van het onderzoek. Tevens worden de resultaten op het event Betekenisvol Organiseren op 18 april gepresenteerd door Judith Manshanden.Wie kan er deelnemen aan het onderzoek?
Om een zuivere uitkomst te krijgen van het onderzoek, zijn er selectiecriteria gesteld aan de deelnemers. Je kunt aan het onderzoek deelnemen als je:- werkzaam bent bij een private (commerciële) organisatie groter dan 25 personen (dus geen zorg en overheid)
- werkzaam bent binnen de volgende afdelingen: HR, productie/levering, marketing & sales, inkoop
- een commissaris, DGA, hoger management of lid van de RvB bent
Wat krijg je in ruil voor je deelname?
Uiteraard wordt de deelname zeer gewaardeerd en daarom ontvangen de deelnemers:- Een persoonlijk rapport. Dit rapport geeft inzicht in hoe purpose-gedreven jouw organisatie is. Tevens laat het zien waar jouw organisatie staat ten opzichte van andere Nederlandse bedrijven. Hiervoor nodigen we je uit om minstens 8 medewerkers in je organisatie het onderzoek te laten invullen.
- De resultaten van het onderzoek. Je ontvangt een exclusief glossy magazine met daarin de resultaten van het onderzoek en handige tips voor jouw onderneming.
- 50 euro korting op je inschrijving als deelnemer op het Event Betekenisvol organiseren. Op 18 april 2019 presenteert Judith Manshanden in de sessie ‘Van profit naar purpose… Maar hoe dan?’ ook de resultaten van dit onderzoek. Door deel te nemen aan het onderzoek ontvang je 50 euro korting op een toegangskaart voor dit event d.m.v. een kortingscode.