De Europese Commissie (EC) blijft zich onvermoeibaar inzetten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). De EC meent dat wanneer het MKB zich
De Europese Commissie (EC) blijft zich onvermoeibaar inzetten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). De EC meent dat wanneer het MKB zich echt bewust wordt van MVO, dat zal bijdragen aan de vergroting van de Europese concurrentiekracht en meer economische groei en werkgelegenheid. Daarom werd er een campagne georganiseerd om het MKB te stimuleren de aanpak van sociale en milieuproblemen te integreren in de bedrijfsvoering. Op een groot congres georganiseerd door Eurochambres -de vereniging van Europese Kamers van Koophandels- werd de campagne afgesloten. De campagne is een groot succes gebleken gezien de vele innovatieve, inspirerende en winstgevende oplossingen die de bedrijven wisten te bedenken. Een belangrijk resultaat van de campagne is de ontwikkeling van een nieuwe CSR-toolkit (Corporate Social Responsibility). Hiermee kunnen bedrijven hun activiteiten op dit gebied vormgeven en sturen. Zie ook: www.mvonederland.nl, www.eurochambres.be en www.dhv.nl.