Bureau &Samhoud onderzocht het verband tussen medewerkerstevredenheid en -prestaties bij bij dienstverlenende organisaties. Uit ‘Plezier & Prestatie 2
Bureau &Samhoud onderzocht het verband tussen medewerkerstevredenheid en -prestaties bij bij dienstverlenende organisaties. Uit ‘Plezier & Prestatie 2005’ blijkt dat tevreden medewerkers het bedrijfsleven groot economische voordeel opleveren. Maar het plezier in het werk in Nederland daalt. Daardoor heeft Nederland in de afgelopen 4 jaar 5 tot 9 miljard euro laten liggen. Het loont dus zeer de moeite in medewerkerstevredenheid te investeren: niet investeren is keiharde euro’s verliezen. Enkele andere conclusies: Betrokkenheid komt van twee kanten, manager én medewerker. Een inspirerende visie hangt sterk samen met klantgerichtheid. Openheid is belangrijker geworden. In kleine organisaties is meer klantenpassie. Nederland scoort beter dan Duitsland en Spanje. Meer informatie op de site van &Samhoud: www.BetterBeYourself.nl. Zie ook: www.shrm.org, www.effectory.nl en www.tevredenheidsindex.nl. Boekentip: