Bureau Jungle Rating onderzocht ook dit jaar weer de kwaliteit van financiële websites van beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen. Deze kwaliteit b
Bureau Jungle Rating onderzocht ook dit jaar weer de kwaliteit van financiële websites van beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen. Deze kwaliteit blijkt sterk verbeterd. Ook blijkt dat de financiële website in de communicatiestrategie van ondernemingen steeds belangrijker is geworden. Het websitebezoek neemt toe en de oplage van het papieren jaarverslag stabiliseert.De gemiddelde score op 152 gehanteerde criteria komt dit jaar uit op 47 procent, tegenover 36 procent in 2004. Vooral de categorie AEX-hoofdfondsen boekten een duidelijke verbetering. De categorie mid- en smallcap zette ook een stijgende lijn in, maar bleef duidelijk achter bij AEX-bedrijven. Jungle Rating meent dat bedrijven er goed aan doen de websites te verrijken met persberichten, bedrijfspresentaties, externe publicaties, analistenadviezen en credit ratings. Zie ook: www.junglerating.nl en www.jaarverslag.info.