Ondernemingen die hun it-strategie duidelijk hebben geformuleerd en hun personeel actief betrekken bij het bedenken van IT-oplossingen presteren beter. Ook bestaat er een sterk verband tussen het kunnen binden van medewerkers op sleutelposities en het succes van de organisatie.
Dat constateert Deloitte naar aanleiding van de bekndmaking van de 20 Best Managed Companies van het Nederlandse midden- en grootbedrijf. Deloitte organiseerde het programma dit jaar voor de vierde keer, samen met de Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas Business School en Management Team.
"Bedrijven die personeel kunnen behouden, kennen de behoefte van hun klanten beter en boeken daardoor weer een hogere omzet," zegt Michaël Kortbeek, voorzitter van de KvK Midden Nederland en juryvoorzitter van Best Managed Companies.
Bedrijfsanalyse
Op basis van de door Deloitte opgebouwde bedrijfsdossiers hebben een regionale en vervolgens landelijke jury bepaald welke bedrijven voldoen aan de standaarden van Best Managed Companies. Winnaars in 2011 zijn onder andere CheapTickets en trainingsbureau Schouten & Nelissen.
Alle deelnemers ontvangen een uitgebreide bedrijfsanalyse. ‘We merken dat organisaties graag willen winnen, maar ook erg geïnteresseerd zijn in de feedback,’ vertelt Will Reijnders, hoogleraar marketing aan de TiasNimbas Business School. ‘Dankzij de uitvoerige bedrijfsanalyse verkrijgen ze ook goed inzicht in de verbeterpunten binnen het bedrijf.’
Requalified Winnaar
Ruim dertig winnaars van eerdere jaargangen die werk hebben gemaakt van de aanbevelingen, zijn door de jury als Requalified Winnaar aangemerkt. Acht bedrijven wonnen dit jaar voor de vierde keer op rij en mogen zich nu Gold Member noemen. "Dit zijn succesvolle bedrijven die toonaangevend zijn in hun branche," concludeert jurylid Arjen de Koning, directeur van de Paradigit Groep.
Tijdens de Awards Ceremony op 17 juni zullen de Best Managed Companies winnaars formeel worden gehuldigd.
Lees hier meer over Deloitte's Best managed Companies