Een keur aan professionals op het gebied van verandermanagement heeft bijdragen geleverd aan de site Werken met Leren Veranderen. Op deze site staan werkvormen en voorbeelden op basis van het boek Leren Veranderen en de kleurentheorie.
Iedereen die een mooie werkvorm, een oefening, een case, een reflectie, een inspirerend verhaal of een interessante theorie heeft, kan meewerken aan dit online werkboek. U kunt uzelf aanmelden voor een gratis account waarmee u uw bijdrage kunt insturen. Als uw bijdrage geplaatst wordt, krijgt u ook toegang tot de werkvormen van andere co-creators. Een aantal bijdragen is echter voor iedereen in te zien.
Dit staat er al op:
– Hoe twee ‘infiltranten’ de synergie omarmden…, door: Jan Griffioen
– Bijeen brengen van belangen, door: Hein Abeln
– WIT WERK. Van Malewich tot De Caluwé, door: Mieke Moor
– Blauwe interventies geven rust en duidelijkheid, door: Rudy Kor
– Redeneren met veranderstrategieën, door: Kilian Bennebroek Gravenhorst
– Is verandermanagement eigenlijk wel een vak?, door: Wouter Smit
– Wat is hier aan de hand? – Hoe maak ik een diagnose?, door: Hanneke Elink Schuurman
– Oefening: kleur bekennen in je team, door: Martijn Vroemen
– Kleuren INterventie Game (K.IN.G.), door: Jelger Spijkerboer
– Botsende logica’s, door: Erna Scholtes
– The color changing card trick, door: Hans Vermaak
– Gesprek met rode veranderaar, door: Marcel de Rooij
– Reconstructiemethode: reflecteren op de werkvloer, door: Birgit Dewez
– Leren in een dominant blauwe omgeving, door: Bjorn Prevaas
– De verborgen kracht van emoties, door: Jaap Boonstra
– Weten waarvoor je staat en gaat, door: Jaap Boonstra
– Casus ‘Geel spel rondom informatiehuishouding’, door: Eric van Capelleveen
– De kleurentest en het kleurenverhaal in tienertaal, door: Léon de Caluwe
– Voorkeur voor groen?, door: Otmar Donnenberg
– De echte organisatieontwikkelaars?, door: Ernst Drukker
– Kleuren in organisaties zichtbaar maken, door: Gertjan de Groot
– Ziel terug in de zorg, door: Gertjan de Groot
– Het voeren van een 2e orde gesprek, door: Hanna Boersema
– Gezamenlijk een veranderdiagnose maken, door: Gertjan Schuiling
– Een bijzondere ontmoeting tussen veranderkunde en marketing, door: Léon de Caluwe
– De verandering kleurt de communicatie, door: Hans Vermaak
– Sprookje om kern van het vraagstuk eigen te maken, door: Gertjan de Groot
– Culture Game, door: Tanja Ten Berge
– Storytelling als middel om koers te bepalen met kernwaarden, door: Dorine Wesel
– Er was eens… een sprookje, door: Léon de Caluwe
– Een kleurrijke vakantie, door: Léon de Caluwe
– Game: De menselijke factor bij veranderingsprocessen, door: Sandra de Koning
– Plezier beleven aan taaie vraagstukken, door: Hans Vermaak
– Cultuurkwadranten als een nadere invulling van de eerste diagnose, door: Dorine Wesel.
Wilt u eens kijken of meedoen? Ga dan naar WerkenmetLerenVeranderen.nl.