Nederlandse bedrijven reageren traag op nieuwe managementinnovaties. "Zo wordt het aanpassingsvermogen van hun mensen ook geblokkeerd", zegt Peter Stoppelenburg, auteur van High Performance 3.0. In dit boek bespreekt Stoppelenburg, specialist in business development en strategie, een zo'n recente managementinnovatie, High Performance Organization, oftewel HPO.
Stoppelenburg hekelt het feit dat hier in Nederland bedrijven vaak genoegen nemen met middelmatige prestaties, terwijl excellente prestaties absoluut geen brug te ver zijn. Omdat een organisatie niet optimaal kan concurreren als niet het allerbeste uit medewerkers en management wordt gehaald, is HPO vooral gericht op de factor mens en het menselijk prestatieniveau.In het boek worden acht principes onderscheiden om te komen tot een organisatie die excellent presteert. Bij elk van deze pijlers vertellen diverse Nederlandse bedrijven over hun high performance uitdaging en successen. Door in de juiste balans te werken met deze acht principes leert de organisatie ver boven de middelmaat uit te steken.
High Performance 3.0 is een uitgave van Academic Service/SDU.
ISBN 978 90 5261 875 3192.
Kijk ook op managerenliteratuur.nl.