Consumenten willen over tien jaar massaal kwalitatief hoogwaardig voedsel. Dat zei foodconsultant Anneke Ammerlaan tijdens het congres ‘De markt voor
Consumenten willen over tien jaar massaal kwalitatief hoogwaardig voedsel. Dat zei foodconsultant Anneke Ammerlaan tijdens het congres ‘De markt voor Food & Health & Retail’ te Soestduinen. Volgens haar zullen steeds meer mensen elementen overnemen uit allerlei hypes. Een goed voorbeeld is het Atkins-dieet. Dat dieet heeft niet alleen gezorgd voor een nieuwe kijk op vet, maar ook voor onderzoek naar de goede eigenschappen daarvan.Een andere hype -het South Beach Dieet- zorgde voor meer aandacht voor de verwerking van voedsel met als gevolg dat consumenten in de toekomst minder geraffineerd voedsel zullen eten. Ammerlaan zei ook dat elke grote ontwikkeling een tegenhanger heeft. De tegenhanger van fast food is slow food: de consument wil dat voedingsmiddelen op een verantwoorde manier tot stand komen, waarbij smaak heel belangrijk is. Volgens haar hebben nieuwe producten een grotere kans van slagen als ze passen in twee of meer trends.
Zie ook: www.jeechteleeftijd.nl, www.voedingscentrum.nl en www.gezondlevencheck.nl.