Onderzoeksbureau Scoris uit Hannover, gespecialiseerd in studies over nieuwe trends in ondernemen, heeft de prestaties onderzocht van dertig Duitse mu
Onderzoeksbureau Scoris uit Hannover, gespecialiseerd in studies over nieuwe trends in ondernemen, heeft de prestaties onderzocht van dertig Duitse multinationals op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De waarderingscijfers lagen tussen 33,7 (slechtste resultaat) en 82,1 punten op een schaal van 0 tot 100. Henkel AG kwam als beste uit de bus gevolgd door DaimlerChrysler (79,2) en BMW (74,4). Daimler Chrysler kreeg vooral voor de criteria ‘ondernemersethiek’, ‘milieu’ en ‘medewerkers’ zeer hoge waarderingscijfers en is daarmee de best gewaardeerde onderneming uit de Duitse automobielindustrie. De ondernemingen werden ook op basis van punten voor ‘maatschappelijk engagement’, ‘bedrijfsleiding en controle’, ‘klanten en kwaliteit’ en ‘mensenrechten en leveranciers’ beoordeeld hoe actief ze zich inzetten op deze maatschappelijke gebieden. Het gemiddelde van alle onderzochte DAX-ondernemingen lag op 56,9 punten. In deze studie zijn de belangrijkste resultaten van de CSR (Corporate Sustainability Rating) samengevat. Zie ook: www.goodcompany.nl en www.ez.nl.