De wereld heeft altijd behoefte gehad aan creatieve geesten, en nu misschien wel meer dan ooit. THNK, de Amsterdam School of Creative Leadership, probeert daarin te voorzien door dertig professionals op te leiden tot ‘leiders van de toekomst'.
De MBA van THNK heeft daarmee een ambitieuze doelstelling gekozen, want de cursisten moeten – door zowel hun linker- als hun rechterhersenhelft te gebruiken – uiteindelijk niets meer of minder dan ‘een concrete bijdrage leveren aan een betere toekomst'. Om mee te kunnen doen, dienen de kandidaten pioniers te zijn op hun vakgebied, en verder nieuwsgierig en gepassioneerd en ervan overtuigd te zijn dat ze ook echt iets kunnen veranderen. Door de diversiteit in de groep worden ze uitgedaagd om hun visie voortdurend te verbreden en out of the box te leren denken. Aan de zes maanden durende parttime opleiding, die wordt gevolgd door een intensief begeleid werktraject van een jaar, hangt trouwens wel een fors prijskaartje: de cursisten betalen 40.000 euro voor hun MBA.
Bron: www.sprout.nl, 23 mei 2012
Boekentips
– Business Model Generatie
– Business Model You
– Visuele Meetings
– Leiders van vandaag – lessen voor morgen