De jury bekroont het boek van Jean-Pierre Thomassen als hét marketingboek van het jaar. In een tijd waarin klantrelaties steeds digitaler verlopen, laat dit boek zien hoe AI personalisatie schaalbaar, strategisch én juridisch verantwoord kan worden toegepast binnen marketing, sales en service.
Met sterke cases van o.a. VodafoneZiggo, Spotify en Centraal Beheer en een heldere vertaalslag naar de praktijk, is dit boek een wake-up call voor elke marketeer: persoonlijke communicatie is geen luxe meer, maar een randvoorwaarde.
“Concreet, urgent en strategisch relevant – dit boek is een gids voor de moderne marketeer”, aldus de jury.
Geen klassieke prijsuitreiking, maar een levendig festival waar marketingliteratuur tot leven komt. Tijdens het vernieuwde PIM Marketingkennisfestival vormde de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam het bruisende decor voor ontmoetingen, verdieping en dialoog. Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) bekroonde drie boeken die het vakgebied vooruitstuwen.
Over het boek
AI-personalisatie strategie laat zien hoe je AI kunt inzetten om klantbeleving te optimaliseren, met herkenning, waardering, maatwerk en regelruimte als sleutelprincipes. Ontdek de vele en diverse toepassingen in de 22 praktijkcases, van VodafoneZiggo en Spotify tot Centraal Beheer.
Gids voor AI-personalisatie in marketing, sales en service
Naast de praktijk komt een groot aantal onderzoeksresultaten aan de orde. Het biedt dan ook strategische, tactische en juridische inzichten in de impact van AI-personalisatie. Onmisbaar voor jou als directeur, manager of expert in marketing, sales, service en customer experience als je (hyper)personalisatie succesvol wilt implementeren in je organisatie om zo je klanten nóg beter van dienst te kunnen zijn.



