Het speelveld van marketing en branding is de afgelopen jaren sterk verbreed. Van merken wordt nu verwacht dat ze ook een positieve bijdrage leveren aan de...
In traditionele organisaties wordt waarde nog steeds gemeten in geld. Uiteraard is geld een belangrijk onderdeel van ondernemen. Het is immers een wereldwijd...
Tijdens lezingen voor het bedrijfsleven vraagt Jacques Pijl regelmatig hoe goed men zichzelf vindt in strategie-executie. Dan blijkt dat niemand zichzelf...
We blijven loyaal, ook als we de risico’s kennen. Zo luidde de kop van een opiniestuk van Afghanistan-veteraan majoor Niels Roelen, onlangs gepubliceerd...
Het schrijven van dit boek was een mooie, maar ook pittige reis. We zijn blij dat we het nu eindelijk in onze handen kunnen houden’, lachen Ron van Gils en Jan-Peter...
Doe je formeel of informeel op social media? Een informele stijl kan zich tegen je keren als je bedrijf onbekend is, maar juist vertrouwen wekken als het publiek...
Het bestaan van verschillende businessmodellen in een bedrijf kan voor conflicten zorgen. Vanwege het gevaar van kannibalisatie van het oude door het nieuwe...
Bijna alle bedrijven staan voor grote strategische uitdagingen. Om die overwinnen moet je je sterke punten (dus waar je echt goed in bent) zorgvuldig afwegen...
We weten allemaal dat je als drukke manager bepaald werk moet delegeren, en dat dat goed is voor iedereen enzovoort enzovoort. In de praktijk doe je allerlei...
Als ondernemingen niet excelleren in waar ze goed in zijn, dus in de executie, is hun strategie verder van generlei waarde. Hoe verbind je de richting die je...
Gedwongen door de snel veranderende omgeving streven veel organisaties naar continue verandering en continu leren. Toch lukt dat maar weinig organisaties....
Focus, helderheid en executie, dat zijn de onmisbare ingrediënten om uit te groeien tot een high-performance-organisatie of -professional. Waarbij een...