Als je aan het hoofd staat van een onderneming die wordt bedreigd door digitale disruptie, kan dat voelen alsof je roulette aan het spelen bent: je weet dat je...
Wat als de met regelmaat voorkomende schietpartijen in de VS als een volksgezondheidscrisis worden beschouwd? Stel dat de meer dan 50 doden en meer dan 500...
Het speelveld van marketing en branding is de afgelopen jaren sterk verbreed. Van merken wordt nu verwacht dat ze ook een positieve bijdrage leveren aan de...
In traditionele organisaties wordt waarde nog steeds gemeten in geld. Uiteraard is geld een belangrijk onderdeel van ondernemen. Het is immers een wereldwijd...
Tijdens lezingen voor het bedrijfsleven vraagt Jacques Pijl regelmatig hoe goed men zichzelf vindt in strategie-executie. Dan blijkt dat niemand zichzelf...
We blijven loyaal, ook als we de risico’s kennen. Zo luidde de kop van een opiniestuk van Afghanistan-veteraan majoor Niels Roelen, onlangs gepubliceerd...
Het schrijven van dit boek was een mooie, maar ook pittige reis. We zijn blij dat we het nu eindelijk in onze handen kunnen houden’, lachen Ron van Gils en Jan-Peter...
Doe je formeel of informeel op social media? Een informele stijl kan zich tegen je keren als je bedrijf onbekend is, maar juist vertrouwen wekken als het publiek...
Het bestaan van verschillende businessmodellen in een bedrijf kan voor conflicten zorgen. Vanwege het gevaar van kannibalisatie van het oude door het nieuwe...