Je zou het misschien niet zeggen maar er valt veel te leren van militaire organisaties. De reden is dat militaire organisaties veel tijd en energie steken in...
In dit tijdperk van nullen en enen is kennis, visie en leiderschap op het gebied van data en technologie onmisbaar voor organisaties. Dit geldt voor bestuursleden,...
Risico's gaan niet alleen de risicomanager aan, maar iedereen in elke organisatie. Het omgaan met risico's kan veel krachtiger dan we nu doen. Onzekerheden...
Het toepassen van de A3 methodiek staat of valt met de inzet van leiders en managers. Wie de A3 methodiek implementeert is bezig met een cultuurinterventie...
Ik werd ingeschakeld door een bedrijf met een hoofdkantoor in Europa dat te maken had met een corruptieonderzoek van de Amerikaanse autoriteiten, en dat daar...
De roep om het jaarverslag vaker in te zetten voor PR-doeleinden klinkt steeds luider. Dat is echter gevaarlijk voor je reputatie. Jaarverslagen zijn meestal...
Socio-economische ontwikkelingen leiden ertoe dat productiebedrijven hun businessmodel aanpassen. We bespreken hier negen verschillende businessmodelarchetypen,...
Risicomanagement is een bekend en beladen begrip. Het heeft bij vele managers en professionals een niet al te best imago. Risicomanagement wordt nogal eens...
Voor de complexe vraagstukken van deze tijd is samenwerking over organisatiegrenzen nodig. Samenwerking die gebaat is bij diversiteit en variëteit, waarbij...
De cultuur van het bedrijf zou bijna een afzonderlijk personage kunnen zijn in een verhaal over Airbnb. Zoals bij bijna alle startups in Silicon Valley, hebben...
‘De identiteit van een organisatie is de som van de meningen van de mensen die er werken’. CEO Maarten Halsema van IVRM Reputatie is er duidelijk over: het...
Bedrijven blijven fuseren en overnemen, hoewel grotere organisaties zelden beter presteren. Voordelen van schaalvergroting worden meestal niet gerealiseerd...
Het blijft een bizar dilemma. Meer dan ooit hebben organisaties en hun bestuurders behoefte aan adviseurs die in staat zijn communicatie mee te nemen naar...