Voor het realiseren van Customer Delight bij klanten passen organisaties Customer Delight als strategie toe. Voor de Customer Delight Strategie kunnen...
We staan voor de grote maatschappelijk opgave om transities vorm te geven op het gebied van klimaat, energie en de circulaire economie. Jan Jonker gaf onlangs...
Risico’s. Ze zijn actueel en controversieel. Actueel vanwege de dynamiek en complexiteit, die binnen en buiten organisaties continu speelt. Risico’s...
Specifiek zijn betekent verantwoording afleggen. Iets werkte wel of niet. Het matchte wel of niet. Het was wel of niet geslaagd. Verschuil je je achter iedereen?...
De leidinggevende komt binnen. Op haar schouder zit een aap. Ze zegt tegen je: “Dit is een mooie uitdaging. Ik moest gelijk aan jou denken. Lijkt het je wat?”....
De compliance officer is een functionaris die met name in financiële instellingen aangesteld is om toe te zien op naleving van wetten en regelgevingen (compliance)....
Menig managementteam worstelt met de vraag hoe de strategische doelstellingen scherp kunnen worden geformuleerd. Dat probleem kan worden opgelost door...
In ons eerdere boek Werken aan de wakkere stad beschreven we hoe belangrijk het is om allerlei sociale verbanden (een straat, een buurt, een stad, een professioneel...
Het schalen van agile wordt vaak verkeerd begrepen. Agile werken op grote schaal is een systematische en gestructureerde poging om een groot aantal agile...
Bij een businesspropositie gaat het om de centrale vraag: wat leveren we de klant? (Pullens, 2002). Een businesspropositie is een korte omschrijving van...
Een alternatief voor de traditionele PDCA-cyclus is de OODA-loop. Het is de afkorting voor Observe, Orient, Decide & Act. De OODA-loop biedt organisaties...
Een businesscase is een managementtool om investeringsbeslissingen te onderbouwen. De businesscase heeft als kern een analyse van de kosten en de baten...