Een bedrijf moet duidelijk vaststellen wat voor soort relatie het wil aangaan met elk Klantsegment. Relaties kunnen uiteenlopen van persoonlijk tot geautomatiseerd....
Net als veel andere kwaliteitsprogramma’s is een klantgerichte benadering de basis van het Six Sigma programma. Het grote verschil met veel andere total-qualitymanagementmodellen...
Het hebben van kennis en het doceren daarop in onze onderwijsinstellingen is aan erosie onderhevig. Wat vandaag wordt geleerd, is morgen al achterhaald....
Spreker en organisatiefuturoloog Arjen Banach gaat in zijn podcast op zoek naar de best practices voor inspirerend werkgeverschap en innovatief ondernemerschap....
De meeste ondernemers zijn wars van luie mensen. Medewerkers die de kantjes ervanaf lopen. Die om één over negen binnen komen lopen en om één minuut voor...
Het nieuwe jaar is begonnen en wat mij altijd fascineert is dat veel organisaties dan iets nieuws willen gaan doen: een nieuwe ambitie, een nieuw project, of...
Het businessmodel kan het beste vergeleken worden met een DNA-structuur. Het bevat een blauwdruk van de organisatie en de relaties die de organisatie onderhoudt...
Er is steeds meer aandacht voor data en de manier waarop daarmee wordt omgegaan: “Wij moeten greep krijgen op onze eigen data”(Het Financieele Dagblad,...
Martin van Staveren staat voor anders omgaan met onzekerheden, risico’s en kwaliteit. Hij schreef onlangs een uitgebreid artikel over de kansen en risico's...
Klantbeleving vindt plaats tijdens de reis van een klant door de koopcyclus, tijdens een bepaalde periode en via verschillende touchpoints (Lemon & Verhoef,...
In 2004 publiceert COSO het ERM Framework, dat inhoudelijk voortbouwt op het COSO-raamwerk uit 1992. Het COSO ERM-raamwerk uit 2004 is op het eerste gezicht...
Het startpunt van een financieel model is de meerjarenprognose van het management. Voor beursgenoteerde ondernemingen zal deze prognose niet beschikbaar...