Goed adviseren: je kunt het weten, zien, snappen en gelijk hebben maar je moet het vooral ook doen… En wat moet je inzetten? Een onderzoek naar competenties...
Seth Godin schrijft sneller dan menigeen leest. En dit zonder dat hij begint te vervelen. Ook zijn Dit is nu marketing is een boek dat door iedere marketeer en...
Wil je je gedurende deze tijd dat we kampen met het Coronavirus verdiepen in energiebesparing en duurzame opwekking? Maar lukt dat even niet met persoonlijk...
Eens in de zoveel tijd verschijnt er een boek waarvan je vóór het lezen al weet: dit gaat het verschil maken voor mij en mijn doelgroepen. Wij zijn ervan overtuigd...
Marketeers, fondsenwervers, politici, gezondheidsvoorlichters en vertegenwoordigers denken allemaal dat zij een uniek beroep hebben. Beïnvloedingsexpert...
Businessmodellen zijn essentieel voor de organisatiestrategie: ze kunnen het verschil maken tussen succes en mislukking. Er zijn vele boeken, artikelen,...
Strategie-executie, getriggerd door de coronacrisis, is op dit moment hyper-strategie-executie. In de letterlijke zin van het woord. Organisaties, groot...
Geen enkele organisatie ontkomt aan digitalisering, robotisering en kunstmatige intelligentie. Voor bestaande bedrijven, zowel profit als non-profit,...
Hoe kan je in deze onzekere tijd grip krijgen op onzekerheid? En wat zijn de kenmerken van onzekerheid? Risicomanagementexpert Martin van Staveren is gefascineerd...
COVID-19 heeft een grote impact op ons dagelijks leven en we weten nog niet hoe groot die impact in de toekomst zal zijn. Dit heeft natuurlijk ook effect op het...
Deze vraag stelt columnist Bas Heijne in een gelijknamig, recent artikel in NRC. Een actuele, relevante en fascinerende vraag. Want hebben we die keuze momenteel...
Keep the system, system change of change the system: dat zijn volgens ons de drie basisreacties op de transitie. Als we het hebben over system – over welk systeem...