Verwachtingsvol keken twee blauwe ogen mij aan. Even daarvoor had de alleraardigste collega mij laten weten dat ze na twee jaar dienst op de helpdesk het tijd...
‘Als bestuurder zit je nog verder van de werkvloer dan wanneer je manager bent. Je moet dus nog meer vertrouwen aan de organisatie geven’. Barry Jacobs...
Jij weet het, ik weet het. Niemand is onmisbaar. Maar veel organisaties doen alsof enkelen dat wel zijn. Uit angst voor het verdwijnen van talent proberen we...
Uit onderzoek blijkt dat als je het gevoel hebt dat iets van jezelf is, je er meer waarde aan hecht. Het wetenschappelijk onderzoek dat dit onderschrijft, heet...
Als de situatie of de omstandigheden veranderen of als iets minder goed functioneert, ontstaat snel de neiging het volledig anders te doen. Het oude vertrouwde...
Eigenaarschap (of accountability) is het toverwoord voor meer bevlogenheid en betere prestaties in teams. Het klinkt zo gemakkelijk. Medewerkers die verantwoordelijkheid...
Of jij gevraagd wordt voor die interessante nieuwe opdracht, of jij gezien wordt als ‘potential’, of jij die salarisverhoging krijgt, of jij de nieuwe...
Eigenlijk weet iedere baas, manager of afdelingschef het allang: mensen op de werkvloer weten vaak beter hoe het werk gedaan moet worden dan hun leidinggevende....
De laatste decennia zijn in de literatuur verschillende leiderschapsbenaderingen de revue gepasseerd. Benaderingen die iets zeggen over hoe anderen inschatten...
Het is belangrijk dat doelen inspirerend zijn voor een team. Bij het zoeken naar oplossingen, doorvoeren van verbeteringen, het overtreffen van klantverwachtingen...
Het is een uitdaging om als manager te zorgen dat jouw medewerkers zich tijdens de coronacrisis verbonden blijven voelen met de organisatie. Hoe motiveer...
Waarnemen met ons gevoel doen we in ons dagelijks leven vanzelfsprekend en naturel. Waarnemen met ons gevoel als professioneel instrument gaat minder vanzelf....