We leven in een onwerkelijke tijd. Steeds frequenter zie ik die sciencefiction films voor me, waarin uitgestorven straten en lege kantoorpanden het resultaat...
In de zomer van 2019 reisde ik met mijn gezin zes weken door Thailand en verbleef daarbij in veertien verschillende hostels en hotels. Vroeger zou het een hele...
Business Model Shifts, zes wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten Stap weg van traditionele, verouderde en inefficiënte bedrijfsmodellen om waarde...
De tech-bedrijven die ons leven zijn binnengedrongen weten precies wat we willen. Vaak zelfs beter dan wijzelf. Over Apple, Amazon, Facebook en Instagram...
Zou een organisatie volledig kunnen worden aangestuurd door algoritmes? Zou kunstmatige intelligentie de manager overbodig kunnen maken? Het lijkt wellicht...
Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van digitale platforms en marktplaatsen om toegang te krijgen tot klanten. Deze platforms zijn in voortdurende concurrentie...
Wie zich verdiept in platformen, komt er al snel achter dat dit de verzamelnaam is voor vele soorten economische, online modellen. Binnen de platformeconomie...
Met de overname door het Franse Cafeyn kan Blendle voorlopig nog voortbestaan. Om levensvatbaar te worden moet het aantal abonnees in Nederland verdubbelen....
Eén van de waardevolle toepassingen van kunstmatige intelligentie is het personaliseren van producten en diensten, die we dan ook wel ‘smart’ noemen....
Het is september, en de meeste van ons kunnen terugkijken op een vakantie die wellicht anders was dan anders. Bij Management Impact kijken we niet alleen terug...
Dat organisaties moeten innoveren om te kunnen blijven concurreren, staat niet meer ter discussie. Uit een onderzoek onder 81 Nederlandse beursgenoteerde...