In sectoren als de bouw en de consultancy komt de crisis hard aan. Voor beide beroepsgroepen is het nu zaak de wens en behoefte van de klant nóg serieuzer...
Adam Grant, hoogleraar organisatiepsychologie aan Wharton Business School, legt in Give and Take: A Revolutionary Approach to Success uit waarom je jezelf...
Loop jij ook regelmatig aan tegen de grenzen van de tijd? Ondanks het feit dat je behoorlijk goed je prioriteiten stelt in je werk, lukt het maar niet om voldoende...
Meer dan twee derde (67 procent) van de wereldwijde ceo's vindt dat bedrijven te weinig doen om uitdagingen op het vlak van duurzaamheid het hoofd te bieden....
Dat zoveel organisaties moeite hebben snel en slagvaardig te reageren, wordt vaak veroorzaakt door hun verslaving aan perfectie. Het dwangmatig en obsessief...
Ideaal gesproken draagt innovatie bij aan zowel het sociale beleid van het bedrijf als aan de winstgevendheid. De twee doelen zij in de praktijk lastig te combineren....
Customer management is de nieuwe discipline van verbinding. Aan het woord is Hanny Philipse, ceo van Philipse Business School en de School for Customer Management....
Drie belangrijke trends stelen momenteel de show in het duurzaamheidsdebat: kleinschaligheid, coöperatief organiseren en de opkomst van de circulaire...
Doeltreffende ceo's blinken uit in het nemen van integrale keuzes. Als je geen neus hebt voor de juiste bestuurlijke beslissingen, dan wordt het vrijwel...
Bij het handboek Leren Veranderen van Léon de Caluwé en Hans Vermaak is sinds juni een online werkboek beschikbaar: http://www.werkenmetlerenveranderen.nl/....