‘Een veranderprogramma moet de nieuwe wereld zodanig opleveren, dat er daarna geen veranderprogramma meer nodig is. De organisatie is dan heel goed in...
Bart klaagt al maanden over hoge werkdruk. Als zijn leidinggevende hoor ik hem telkens opnieuw aan en zeg dan zinnen als “Ik begrijp dat het niet makkelijk...
Organisaties veranderen. Soms noodgedwongen zoals door een externe crisis als Corona, soms doelbewust zoals bij een strategiewijziging of het betreden...
Na het eerder gepubliceerde introductie artikel is dit het eerste in een reeks van vier inhoudelijke artikelen over Sustainable Value-based Management...
Om het heersende wantrouwen om te zetten in vertrouwen moet de organisatie eerst laten zien dat het deze keer menens is en dat de belofte die zij doet daadwerkelijk...
Grote bedrijven zich druk laten maken over biodiversiteit en aanzetten tot echte actie. Dat lijkt nogal een opgave. Albert Vliegenthart maakt zich er al meer...
Grote multinationals als Unilever, l’Oréal en Nestlé worden door aandeelhouders en investeerders meer dan ooit afgerekend op het rendement dat ze opleveren....