Als manager ben je voortdurend naar mogelijkheden op zoek, om de organisatie te laten groeien. Groei kent hierin verschillende vormen. Denk aan het nastreven van een hogere omzet aan het eind van het jaar, het laten groeien van het personeelsbestand en bijvoorbeeld het werken aan een verbeterde naamsbekendheid. Over het algemeen hangen deze vormen van groei sterk met elkaar samen. In dit artikel lees je meer over de manier waarop je de naamsbekendheid van de organisatie kunt verbeteren. Tegenwoordig is het verleidelijk al snel voor vormen van online marketing te kiezen, daar waar juist buitenreclame voor bedrijven bijdraagt aan het in korte tijd bereiken van een grote groep potentiële klanten.
Groot bereik met verschillende vormen van buitenreclame
Om te begrijpen wat digitale-reclame maken als organisatie zo interessant maakt, is het goed om naar de verschillende vormen van buiten- of offline reclame te kiezen. Denk aan het verschil tussen een reclamebord aan de zijkant van het veld bij de lokale sportvereniging en lichtmastreclame in een stad als Amsterdam of Rotterdam. Zeker op drukke wegen zullen dagelijks honderden, zo niet duizenden voorbijgangers langs de lichtmastreclame rijden. Vergelijkbaar is het gebruik van digitale reclame via een abri aan de kant van de weg. Deze abri’s zijn strategisch op de drukste plekken in de grote steden geplaatst, om het bereik van reclamecampagnes verder te verbeteren.
Buitenreclame niet alleen interessant voor vergroten naamsbekendheid
Niet alleen bij het verbeteren van de naamsbekendheid van je organisatie is de toepassing van buitenreclame interessant. Kies er ook voor, wanneer je consumenten wilt wijzen op de juiste afslag naar je nieuw geopende winkelpand. Zeker een winkelpand wat verder uit het centrum, zal niet per toeval gevonden worden door een consument. Middels lichtmastreclame of abri’s zet je een potentiële klant actief aan, om je winkel te bezoeken.
Goedkope manier om snel veel mensen te bereiken
Middels buitenreclame bereik je niet alleen in korte tijd honderden tot duizenden mensen; het is ook een hele voordelige manier om reclame te maken. Zou je hetzelfde bereik nastreven op het internet, dan zullen de kosten een veelvoud zijn van hetgeen je voor offline marketing betaalt. Zie het echter niet als twee vergelijkbare vormen van marketing, maar zet ze allebei in als organisatie. Waar buitenreclame bijdraagt aan het in korte tijd verbeteren van de naamsbekendheid van je bedrijf, slaag je er middels online marketing in om hele gerichte marketingcampagnes op te zetten voor een specifieke groep consumenten. Iets wat met buitenreclame niet mogelijk is.