Veel bedrijven staan in eerste instantie niet te springen om hun kantoren opnieuw in te richten. Nieuwe tafels, bureaus en verlichting kosten nu eenmaal geld. Toch toont onderzoek echt aan dat een gezonde werkomgeving leidt tot een hogere productiviteit, waardoor deze investering echt lonend kan zijn. Hier lees je wat belangrijke aspecten zijn die letterlijk en figuurlijk bijdragen tot een gezonde sfeer op het werk. Ook bespreken we cruciale factoren bij het kiezen van de beste webshop.
Vier tips voor een optimaal werkklimaat
Klaar om aan de slag te gaan en wil je positieve veranderingen creëren voor de lange termijn? Deze vier algemene tips en trends helpen je dan in korte tijd op weg om het ideale kantoor in te gaan richten waar je jarenlang met plezier en op een veilige manier kunt werken:
Natuur
ies altijd voor een vorm van groen op kantoor. Niet alleen ziet dit er gewoon heel mooi uit, tegelijkertijd zorgt het ook letterlijk voor meer zuurstof in de lucht. Mensen halen eenvoudiger adem, komen tot rust en kunnen effectiever werken. Denk aan kantoren, maar vergeet ook zeker toiletten en andere gemeenschappelijke ruimtes niet. Als je opziet tegen het onderhoud, is het goed om te weten dat er ook planten zijn die nagenoeg onderhoudsvrij zijn.
Kies voor een beperkt aantal stukken
Het verdient sterk de voorkeur om te kiezen voor aantal basisstukken op het gebied van meubels. Niet alleen kun je de indeling zo eenvoudig even opnieuw aanpassen, je creëert ook rust. En rust in de omgeving, betekent ook rust in de hoofden van mensen. Het is dan altijd nog mogelijk om de indeling af te maken met een aantal kleurrijke accessoires.
Maak optimaal gebruik van technologie
Om tijd en geld te besparen wil je uiteraard optimaal gebruik maken van de beschikbare technologie. Gebruik goed verstelbare bureaus, maar denk ook aan passende verlichting die goed aan te passen is. Het klimaat, in de zin van de temperatuur op kantoor, speelt ook mee en deze kan middels technologische vernieuwingen steeds nader worden vastgezet.
Houd de kantoorstijl in je achterhoofd:
Hoewel je je uiteraard niet te veel wilt laten leiden door uiterlijk, is het ook belangrijk om de stijl van jouw kantoor in aanmerking te nemen. Een gezonde kantoorindeling kan even goed heel zakelijk, of juist heel informeel zijn.
Wat is de beste webshop voor kantoormeubelen?
Het is belangrijk om tijd en aandacht te besteden aan het kiezen van de beste webshop. Dat klinkt misschien als weggegooide werktijd, maar daardoor weet je wel dat je direct het juiste bestelt en dat je gebruik maakt van een betrouwbare leverancier. Zo kun je jezelf op de lange termijn dus juist tijd besparen. Hier bespreken we vier elementen die de kwaliteit van een webshop bepalen.
Allereerst wil je uitsluitend een bestelling plaatsen bij een online aanbieder met keurmerk. Daarmee weet je dat er toezicht wordt gehouden en dat commissies vertrouwen hebben in deze winkel. Er is dan ook de mogelijkheid om onafhankelijk een klacht in te dienen.
De klantenservice moet het grootste deel van de dag beschikbaar zijn. Bij voorkeur kan dit telefonisch en/of via een live chat. Het is belangrijk dat je echt een advies kunt krijgen van een deskundige, want het gaat tenslotte om een grote aankoop. Een slimme webshop zal ook zeker investeren in dit onderdeel.
De echte reputatie van een webshop ervaar je door onafhankelijke websites te bezoeken waar individuele gebruikers een reactie kunnen achterlaten. Die geven je een actueel beeld van de mogelijkheden. Tenslotte wil je natuurlijk goed uit kijken naar een webshop met leuke aanbiedingen. Hierbij is het belangrijk te onthouden dat de reputatie van een winkel snel kan veranderen en dat het dus zaak is altijd recente aanbevelingen te lezen.
Koop kantoormeubelen bij vidaXL
Hoewel er binnen ondernemingen vaak nog wordt getwijfeld aan het investeren in de inrichting van een kantoor, kan dit zeker bijdragen aan de gezondheid en effectiviteit van werknemers en managers. Door te letten op zaken als rust, structuur en het inbrengen van natuur wordt een prettig werkklimaat gegarandeerd. Daarnaast kunt u er eenvoudig zelf voor zorgen dat u dit koopt bij een goede webshop, door te letten op aspecten zoals reputatie, aanbiedingen en keurmerk.
Zoals besproken is vidaXL zeer geschikt om nieuwe producten te kopen voor een verantwoorde kantoorindeling. Je vindt er een prima service en er dus een aparte afdeling voor zakelijke producten. Uiteraard kunnen de nieuwe aankopen direct op de zaak geleverd worden en kan er altijd een persoonlijk advies worden ingewonnen bij de klantenservice.