Waarom bedrijven digitaal en fysiek moeten verbinden.
Consumenten verweven hun digitale en fysieke wereld tegenwoordig zo nauw, dat ze niet begrijpen dat bedrijven niet hetzelfde doen. De meeste bedrijven bevinden zich echter nog in de vroege stadia van digitaalfysieke transformatie. Hoe transformeert u uw business naar een gezonde digitaalfysieke (‘digieke’) onderneming? Vijf practices van toonaangevende bedrijven wijzen de weg naar groei en duurzaam concurrentievoordeel.
Aan het begin van de digitale revolutie probeerden veel leiders van gevestigde ondernemingen de ophef te negeren, overtuigd dat de dreiging van nieuwe technologieën wel zou loslopen. Toen dat onjuist bleek, sloeg bij velen het denken om: ze concludeerden dat digitaal hun positie zou ondermijnen. Om te overleven moesten ze, zo leek het, geen geld meer stoppen in hun oude businesses, redden wat ze konden, en onafhankelijke digitale ondernemingen lanceren.
Bestaande businessunits zouden waarschijnlijk niet overleven, maar ontwrichtende digitale businesses konden de zombies in de bedrijfsportfolio vervangen. Beide uitersten – digitaal negeren of bestaande businesses uitmelken en alles inzetten op digitaal – werken niet. Het probleem is dat ze voorbijgaan aan hoe consumenten zijn veranderd. Consumenten verweven hun digitale en fysieke werelden tegenwoordig zo nauw, dat ze niet begrijpen waarom bedrijven niet hetzelfde doen.
Lees het hele artikel in Management Executive (vertaald uit Harvard Business Review) door het hieronder gratis te downloaden.